Banana Split! ♥

Hello!! ;)


Idag slutade vi vid 14.20 :) 
Då gick jag hem och gjorde VÄRLDENS GODASTE Banana Split! :love:



För er som vill göra en lika smarrig själva, kommer receptet här!

Banana Split - 2pers.
Tag först en banan och dela den mitt itu. Lägg de två bitarna på ett fint fat. (Jag hade också skurit tunna äppelbitar som jag la underst. Det går ju förstås med vilken frukt man vill). Sedan på med stora kulor av din favoritglass! (För min del blev det vanilj och chokladsmak!!) Vispa grädde och spritsa ut den i fina klickar ovanpå glassen. Efter det hade jag kiwiklyfter, men det är ju också frivilligt förstås. Ta sedan blockchoklad (mörk) och riv över allt ihopa!
Sedan som pricken över i:et! Kola OCH chokladsås!!!!

Recept på Chokladsås här:
God chokladsås
Timglas Tid: 10 min
Portioner

Ingredienser:



Gör så här:

Smält smöret i en kastrull och rör ner övriga ingredienser.

Låt koka 5-10 minuter till såsen blir slät



Recept på kolasås här:

Ingredienser

3,5 cl
3,5 cl
3,5 cl
1,75 krm


Tillagning

1. Blanda grädde, socker och sirap i en kastrull. Låt koka upp och låt
det puttra på låg värme i ca 5 minuter.

2. Rör i vaniljsockret.





KLART! ENKLARE ÄN SÅHÄR BLIR DET INTE!! ;)

Efter den utsökta Banana Spliten åkte jag till stallet och förbrände några av de 1000-tals kalorier jag fått i mig ;) 

Nu ska jag ner i bastun med MAmsen! 






Alla kommentarer:
Postat av: Jessica ♥

Åh Jonna.. vad gott !

<3<3

2012-02-03 - 21:01:10
URL: http://jesssicalindkvist.blogg.se/

Skriv en gullig kommentar till mig!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (Din och min hemlis..)

Har du en blogg? Skriv adressen till den här:

Vad vill du säga?:

Trackback